Upp som en sol...

... och ner som en pannkaka! Så kändes det med ridningen idag. Efter att ha sett clinicen med Patrik Kittel på datorn i går kväll, var jag riktigt inspirerad i dag när jag skulle rida Sune. Patrik sa samma saker som Peter säger när jag tränar för honom. Dessutom poängterade han vikten av att vara noga med grunderna, gas och broms måste fungera. Hästen ska gå fram för skänkeln för små signaler, de ska ta jämnt stöd på bägge tyglarna. Variera tempot i alla gångarter, men bibehåll takten. Sagt och gjort... jag fortsatte alltså som jag brukar med Sune. Han börjar bli riktigt fin nu, är sååå roligt att rida honom. Han blir kvickare och kvickare för skänkeln och jag kan använda mindre och mindre signaler. Det var endel snö på ridbanan, så det blev många korta skrittpauser. Nu till det som kändes pannkaka.... Jag fick inte till det med Cocco idag. Hon bara biter fast på vänster sidan och blir stark. Hon har gjort det ett tag nu, men ibland kan det kännas bättre och man tror man är på rätt väg, men nu får det vara nog. Jag har i dag beställt tid på kliniken för en ordentlig tandkontroll. Vi fick tid redan på onsdag, skönt så att man vet OM det är tänderna ändå. Vi kollade ju tänderna på henne i somras också och då var hon vass, men det är lika bra att kolla igen för att utesluta det. Miranda tycker att hon var bättre i somras än hon är nu, så jag tror att det är ngt med tänderna.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Skönt att få det kollat !

2012-12-17 @ 16:15:25
Postat av: Jenny

Ja precis så va ju ebbe, fast i höger.. Kan tycka han är lite så än, trots att vi fått tänderna kollad, men åt andra sidan har jag inte ridit "ordentligt" sen dess på nån ridbana..
Men hoppas de är t'nderna på cocco så hon blir bättre!

Ses imorrn! Kram!

2012-12-17 @ 20:54:22
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0