Böld!

Igår kväll när vi tog in hästarna upptäckte jag ngt "geggigt" vid ganaschen på Cocco. Sista veckan har hon luktat väldigt illa just på den sidan. Vi trodde att hon legat i ngn "dynga", så att det var därför hon luktade så illa...
 
Nu visade det sig att det var en böld! Jag tvättade henne överallt, både under och bredvid innan jag hittade vart den satt. Hon har ju så mkt päls överallt. Usch, den hade nu spruckigt, så det kom var ur den. Det var nästan så att jag tror hon tyckte det var skönt, för hon stod helt stilla medans jag gjorde rent och klippte bort hår runt ikring.
 
Inte så konstigt att hon varit lite "tjärv" i ridningen. Bölden satt ju precis så att den var i vägen när hon arbetade i rätt form. Sista dagarna när jag ridit hade den nog spruckigt lite redan, därför har hon varit så fin att rida igen. Stackars Cocco!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Stackars lilla Coco ! Vad ont hon ska ha haft !!!!

2012-11-17 @ 10:42:14
Postat av: Jenny

Men fy vale.. Blä. Skönt att den är borta nu, å hoppas de inte kommer nån ny!

2012-11-18 @ 13:45:36
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0