Mental vila!

I snart en vecka nu har Sune fått vilat... från dressyren på ridbanan. Min plan och tanke är att han ska få vila i MINST två veckor från dressyren (ev. längre). Så nu rider vi mest ut (löshoppar). Det Miranda rider på honom på banan, räknar jag inte. Det blir ganska kravlöst när hon rider och det passar honom bra just nu.
 
Jag tycker det är viktigt att även en dressyrhäst på Sunes nivå får vila mentalt ibland. Naturligtvis behöver de vila fysiskt ibland, men jag tror framför allt att de behöver vila psykiskt! Vi ställer aldrig av våra hästar någon längre period, utan de får i stället några dagar- en vecka här och där under hela året i stället. Jag tror hellre på aktiv vila.
 
Det gäller att hålla hästarna motiverade, glada och positiva till det arbete man begär av dem. När Sune har haft den här "vilan" är vi redo att ta oss ann nästa säsong på bästa sätt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha, va han för snabb Sune? ;) Svårt de där å knäppa i "rätt ögonblick".

sv: Ja just ja, hade glömt att du slutat med hatten.. Men fin bild ändå :)

Vi ses imorrn! Kramkram!!

2012-11-04 @ 19:22:52
URL: http://jen81.blogg.se
Postat av: Marianne

Man kan vila på olika sätt !!!

2012-11-05 @ 08:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0