Seg Sune

I dag kändes Sune lite seg och styv från början. Han vilade ju igår så det kan ju vara en orsak.
 
Efter uppvärmning fortsatte jag att jobba med galoppen ( öppnor-förvända slutor- samling-framåt, byten o.s.v) och den var helt O.K. Därefter tog vi traven och jag är nu noga med att han ska ta skänkeln direkt! ( Red med sporrar idag, inget spö)
 
Från början var han bara seg och ville inte ta skänkeln. Jag fick jobba honom ett tag och vara på honom ordentligt med skänkeln några gånger, men sedan blev han jätte fin.
 
Försöker vara konsekvent nu med att han måste ta skänkeln direkt. Börjar nudda honom lätt, därefter lite till och sedan säger jag till ordetligt! Ska även rida mindre med spö, för att tvinga mig själv att använda skänkeln.
 
Blir nog ett liknande pass i morgon, kanske lite mer rörelser om det känns bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0