Andra hästen, Sune!

Tanken var att jag skulle rida igenom Georg-programmet idag, men det blev i delar i stället. :)

Jag försöker alltid vara noga nu med att Sune ska svara kvickt för skänkeln, så jag börjar redan i skritten. Försöker även att nyansera tempot, i alla gångarter så det inte blir monotont.

När jag värmt upp ordentligt började jag att rida programmet, men jag kom bara till första öppnan, så fick jag ta om. Jag fick ingen schwung i honom, utan han blev bara springig. Tog om den några gånger och märkte att jag får inte rida för fort, då blev det bättre, även om just öppnorna är svårast för honom just nu, så blev de i allafall bättre.

Galoppslutorna gick bra, lika så bägge serierna. :) Piruetterna fick jag ta om, då han fick lite bråttom i den till vänster och hade lite svårt med vart han skulle sätta fötterna.

Ett riktigt bra pass av Sune idag, även om det finns endel att slipa på.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Fina Sune !

2013-02-20 @ 10:12:12
Postat av: Marianne

Är inte Sune första hästen ????

2013-02-22 @ 15:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0