Peter träning!

I dag har jag tränat för Peter igen. Åååå, va bra det gick! Sune var super fin!
 

Efter uppvärmning ville Peter att jag skulle rida lite mera framåt, men med luft i framdelen. Det gäller att koordinera framåtdrivande - och förhållande hjälper . För att jag skulle få in den rätta känslan och känna vad jag riktigt är ute efter, hjälpte Peter mig genom att peta lite på Sunes framben i traven. OJ,OJ vad han TRAVADE! Det var en ren fröjd och njutning att sitta på kan jag säga. Jag tror faktiskt Sune tyckte det var roligt också. Det var som om han sa: Titta på mig, visst är jag duktig! Vi jobbade ganska mkt med traven och att jag skulle hitta den rätta känslan. På slutet behövde jag bara påminna honom lite med spöet, så travade han med stora luftiga steg!
 
Som avslutning kollade vi av galoppen också. Peter tyckte att han blivit mkt bättre i galoppen, att han svarar bättre på samlingen- fram o.s.v. När samlingen var så bra tyckte Peter att jag skulle prova vända i en piruett och att jag skulle stanna kvar i piruetten ngt varv. Sune har nämligen lite svårt med var han ska sätta sina fötterna i piruetten. Genom att rida flera varv, hinner han känna var han ska göra av sina ben och det blir då mkt enklare för honom.
 
Efter som han jobbat så himla bra i traven, var han lite för trött för detta piruett arbetet på slutet, men jag vet ändå vad jag ska jobba med till nästa träning. Vi ska även kolla mera på piruetterna då.
 
Film från träning kommer, ev senare i kväll eller i morgon.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja , Sune var verkligen SUPERFIN !!!

2013-02-06 @ 10:01:54
Postat av: Jenny

Ser framemot att se klippet!

2013-02-06 @ 18:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0