Piruettarbete, igen

De senaste tre dagarna har Sune... vilat en, longerats en och en dag med lösgörande med fokus på skolorna i trav.
 
Så... idag var det dax för piruettarbetet igen. (Marco tittade på mig idag.) Efter uppvärmningen började vi med galopparbetet direkt. Först kontrolleade vi så att galoppen var bra, att Sune svarade framåt och tillbaka utan att tappa kvalite´n på galoppen.
 
När det funkade bra, gick vi vidare till piruetterna. Där måste jag vara noga med att ha en bra galopp innan jag samlar för piruetten. När jag har det, funkar piruetterna mkt bättre och idag behövde jag bara göra ett varv till vänster, för den var helt O.K! :) Till höger fick jag ta om en gång, för jag tappade galoppen när jag red ur piruetten. Det jag måste tänka på är att ta med Sune mera redan i första språnget i piruetten.
 
Som avslutning jobbade vi lite med den luftiga traven och han var rikigt fin där. Har lite svårare att behålla takten i hörnen, men det är ändå på rätt väg.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Vad roligt att alla har samma intresse i familjen! :) Ja, men det måste nästan bli en livsstil, det tar för mycket tid för att "bara" vara en vanlig hobby liksom ;)

2013-02-18 @ 02:49:46
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0