Aj då, Cocco!

Som vanligt när jag är ledig, rider jag Cocco åt Miranda. Hon var jätte duktig idag och gör framsteg för varje gång. MEN hon fick ett litet sår i kinden idag. Jag tror det är för att bettet inte ligger still, har ju tagit bort "snokremmen". Det skulle jag nog inte ha gjort! Ja, ja nu får hon vara utan bett några dagar, så blir det nog bra. Tur hästar har bra läk-kött i munnen.
 
I allafall så jobbade vi i dag med:
  • övergångar
  • skänkelvikningar (på spåret och diagonalen)
  • fattningar från skritt
  • lite samling i galoppen
  • förvänd galopp
Eftersom Miranda har som mål att starta LA i sommar, så är det dax att börja jobba med den förvända galoppen. Höger galopp gick riktigt bra, men vänster är lite svårare eftersom hon inte är lika stark i vänster bak. Vi behöver även jobba med samlingen i galoppen, hon ska ju kunna gå 10- meters volter i galopp! Det är bara att träna på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0