Det blev kandaret idag

Sune råkade fastna i boxdörren med tränset idag innan vi skulle rida och det gick naturligtvis sönder! :(  Skit också!  Så idag blev det till att rida på kandaret, bra i och för sig, för det är ju hög tid att börja träna på det igen. 
 
Det blev mest lösgörande idag. Började att kolla så att han var loss i sidorna i alla gångarter. Därefter gick jag över till att rida övergångar skritt-trav-skritt för att få honom kvickare för skänkeln. I galoppen jobbade jag öppnor längs långsidorna. Där var jag noga med att han var kvick i sina bakben och galopperade på in under sig. Jag ska även kunna lätta helt i handen och han ska bara gå kvar. Det gjorde han, efter ett tag.Efter skrittpaus fortsatte vi med galopparbetet och byten på rakt spår (innanför spåret). Ett bra sätt att få i gång galoppen riktigt. Avslutade med trav under lättridning, red några svaga öppnor där Sune var luftig och fin.
 

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv: Kul att du tyckte om det! Ja men precis, det gäller att den hamnar i rätt händer bara :)
Så himla fin din pålle var då :)

2013-01-09 @ 02:21:58
URL: http://jmdressyr.blogg.se
Postat av: Jenny

Men tyyyypiskt att tränset gick sönder... :/ Finns träns på rea på Hööks.. :)

2013-01-09 @ 18:44:22
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0