Häst x 3 idag

Idag,sedan hovslagaren varit här, började jag med att rida Cocco. Eftersom hon har svårt att korta sig i höger sidan började jag med att böja igenom henne ordentligt, till höger, men även vänster. Var då väldigt lätt i ytterhanden och tog mer stöd efter hand. När hon tyckte det var jobbigt ville hon gärna räta ut sig och länga sig på höger sida, men då fortsatte jag bara att böja henne och efter ett tag var hon jätte fin i traven. 
 
För galoppens skull, hade jag idag satt på en graman. DET tyckte hon var jobbigt, men kämpade på bra. Hon blir så fin när man får ihop henne i galoppen! Även här är det höger sidan som vill bli lång, något jag även får tänka på i vänster varv. Där får jag rida henne lite utåt ställd i bland, så hon blir lite kortare i höger sidan. Bra jobbat Cocco!
 
Andra hästen för dagen var Sune. Eftersom det blev ett lösgörande pass igår, blev det mera samling idag. Mycket variation i galoppen, eller mycket variation över huvud taget. Jobbar med att det lätt ska gå att påverka honom i olika rörelser. Han var riktigt duktig!
 
Tredje och sista hästen idag, var Princessan. Longerade henne med inspänning. Hon var faktiskt riktigt lugn idag. höll sig på backen! :)
 
Ja, det var min dag det!
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det var ju en riktigt bra dag !!

2013-01-23 @ 09:45:27
Postat av: JennyM

Sv: Åh där håller jag med dig till 110% finns inget värre att se djur som hålls vid liv trots sina skavanker och tappad livsglädje. Dom bara är, men tyvärr ser inte ägarna det själva alltid.. Jag förstår dom ju på ett sätt för ingen vill ta bort sin bästa vän, men det är våran skyldighet att ge djuren ett värdigt slut tycker jag!

2013-01-24 @ 01:52:07
URL: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0