... och så var det Coccos tur

Efter träningen med Sune red jag på Cocconär jag kom hem. Hon kändes mjuk och fin från början.
 
I traven jobbade vi med öppnor och skänkelvikningar. I höger öppnan måste man stötta mkt på ytter tygeln och leda in framdelen. I bland ställde jag även över till vänster (förvänd sluta), för att få henne mer på ytter. I vänster varv går det mkt lättare. I skänkelvikningarna är det lättare undan för vänster skänkel. När man rider undan för höger, får man nästan bara tänka höger skänkeln, annars kommer bakdelen före. Red många övergångar skritt-trav, hon vill gärna gå ur form och slingra sig lite, men vi fick till det ganska bra.
 
Galoppen kändes bra från början, sedan tror jag hon blev lite trött. Gjorde några fattningar från skritt, där jag gjorde själva fattningen från en liten volt, samtidigt som jag flyttade undan henne ngt för inner skänkeln. Tror faktiskt jag ska sätta på en graman nästa gång, så att jag slipper bråka med henne i galoppen.
 
Mirre och jag har bestämt att eftersom jag är ledig på tisdagar och Mirre har långdag då, så ska jag rida Cocco. I morgon får Cocco vila och på onsdag ska Mirre rida henne.
Gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0