Sammanfattning av 2012, del 1

Januari:
Var med på en träningstävlling i Ånge med Sune i början på månaden. Gick helt O.K, förutom piruetterna. I slutet av månaden får Sune ett rejält kolik anfall. Jag går och går med honom och Marco masserar. Till slut släpper det, veterinären var även hit och tittade till honom. Sune tar sina första passageliknande steg. Den 29/1 är det andra gången jag rider på Princessan, som annars går med Majsan i träningen vid den här tiden.
 
Februari:
Jag bestämmer mig för att lägga hatten på hyllan och bara tävla i hjälm. Princessan växer mkt och får en viloperiod på 10 dagar. Tidningen travtränaren gör ett reportage om oss.
 
Mars:
Princessan går sitt första 30-provlopp, fortsätter att rida henne varvat med körningen. Vi bestämmer oss för att pensionera Majsan helt, då hon får ont i sina knän av träningen. Träningstävling i Ånge, med en spänd men framåt Sune.
Årets tävlingsdebut på SFRK i slutet av månaden, en Msv B:4. Vi fick 63,26% och det räckte till en 4:e placering!
 
April:
Tävling på Färsta, Msv A och vi får 64, 65%, hamnar precis utanför placering. 10/4 var vi och provred Cocco. Det var kärlek direkt för Miranda. Princessan tränar på och jag tränar för Peter Nordlander igen. Första gången på säkert 13 år!
 
Maj:
Princessan växer mkt igen. Sune och jag tävlar i Härnösand, Msv A och St.Georg på drygt 61% respektive drygt 62%. Strax utanför placering igen. I Östersund slår vi till med dryga 66% i Georg och rekord för oss. Dessutom nästan 64% i Msv A.
 
Juni:

Princessan blir halt. Vi befarar först det värsta och tror att det är en blödning, men så var det inte. Efter en par veckors vila så är hon bra igen, kan ha varit en liten hovböld. I slutet av månaden åker vi till Umeå för att tävla. Vädret visar sig inte från sin bästa sida, men Sune fortsätter att göra resultat över 60%. Vi gjorde jämna, men inga bländande ritter. Är ändå nöjd, gjorde även våran första nationella start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0