Träning för Peter!

Idag har vi tränat för Peter, jag och Sune. Alltid lika roligt och det går faktiskt alltid bra när man tränar för honom. Känslan är så bra!
 
Jag började med uppvärmning, rund och låg.
 
 
Därefter började vi jobba traven. Peter hjälpte mig att få igång honom och hitta takten. Vi jobbade endel  med det i både öppnor och slutor. Det är ju där vi har svårt att behålla takt och schvung, så att det inte bara blir springigt. Jag fick väldigt bra hjälp, för jäklar vad han travade! Ett tag blev Sune lite nonchalant och tyckte det var lättare att galoppera än att trava, så där fick vi använda lite övertalningsförmåga och sen blev det mkt bättre.
 
 
På slutet red jag några öppnor och diagonalslutor och som hjälp använde jag spöt att dutta lätt med uppe på baken. Nu är Sune så pass stark, så nu måste jag öka kraven. Han måste ta i mer bakifrån. 
 
 
 
En jätte fin höger öppna...
 
höger sluta...
 
vänster sluta...
 
Avtravning (säger man så?) och stretching efter ett super pass. 
-Nu var han jätte fin, sa Peter!  Alltid lika roligt att höra när det kommer från honom....ja, andra också förståss, men ni förstår nog vad jag menar!?

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad roligt att det gick bra ! Sune ser fin ut på bilderna !

2013-07-03 @ 07:55:40
Postat av: Anna Johansson

Vilket toppbetyg för tränaren. Det går alltid bra när man rider för honom=). Ja man går alltid hem med mer än man kom dit med=). Valuta för pengarna helt enkelt!

2013-07-03 @ 17:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0