Nöjd, ändå!

Ja, jag är faktiskt nöjd med dagens ritt, trots en inte allt för hög procent. Vi fick 61,97% idag. Två domare hade mig på dryga 62% och en på drygt 60%. Synd att de inte var jämnare...
 
Framridningen:
Idag hade jag bestämt mig för att stämma av i travdelen lite mer. Han kändes superfin på framridningen, lätt och luftig. Red bara ca 30 minuter idag också och det räckte.
 
Programmet:
Jag vågade faktiskt stämma av även här och han var stundtals riktigt fin. Vi fick inte till ökningarna riktigt som jag ville. De blev lite tam. I höger piruetten tappade Sune lite balans och hävde sig runt. Det blev en 5:a på den. Med tre domare och koffecient, så innebär det endel tappade poäng.
 
Skritten var seg, även idag. Upptaget efter sista galoppökningen blev på tvären. Ja, det var ju lite småsaker, men jag är ändå nöjd för det känns som vi är på rätt väg.
 
Som vanligt när jag har fått smälta allt och gått igenom protokollet flera gånger, så inser jag att det skulle ha varit ngt mellanting, mellan igår och idag framför allt i traven. Jag ska stämma av, som jag gjorde MEN jag måste även våga rida framåt. Han ska ju kännas som han flyger fram, lätt och luftig. Som det känns på träning! ;)
 
Positivt var även att han var stadigare i formen. Jag drog inte ihop honom idag. Nu får Sune ta det lugnt några dagar, ev en uteritt på tisdag.
 
 
 
 
Fler bilder kommer....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0