Programdelar ur Intermediere

Idag blev det ett intensivt pass på ca 35 minuter för Sune.

Red igenom olika delar av Int1. Jag lyckades faktiskt få till saxen, trots att banan bara är ca 50 meter lång. Blev lite trångt med sista bytet. :) Jag kunde ändå träna på övergångarna mellan slutorna och det blir bättre och bättre. Jag måste bli lite snabbare.

Helpiruetten till vänster är bättre än höger. Här behöver han sätta sig mer, men det får vi jobba vidare med hela tiden.

Öppnorna och slutorna i traven har blivit bättre. Jag jobbar mycket med att hitta ett jämnt flyt och kunna behålla schvungen. Försöker rida lite mera framåt nu, så att vi behåller energin, men utan att det blir springigt. Måste även tänka på att inte dra ihop honom framtill.

De går ju framåt i allafall, men frågan är hur färdig vi är till 20-21juli....


Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

När i hela friden blir man färdig?? Förhoppningsvis aldrig ;). Grattis till den roliga resan säger jag!

Svar: Ja, du har helt rätt Anna! När blir man färdig...aldrig när det gäller hästar! :) Äh, vi kör väl på!
lizettepadellaro.blogg.se

2013-06-24 @ 22:50:33
Postat av: Marianne

" Jag tror jag skiter i det här " verkar Sune säga !

2013-06-25 @ 07:20:16
Postat av: Jenny

säger som Anna jag.. :) Men förstår hur du menar, men de kommer bergis gå så bra de bara kan gå då! Spännande!
Ska iväg å rida på min tunna snart jag, ibland önskar jag att jag hade en mer lättriden häst. Skulle varit skoj att tävla KANSKE nångång men de känns ungeför så häääääär långt borta just nu haha.
Ses imorrn! :)

2013-06-25 @ 19:39:29
URL: http://jen81.blogg.se
Postat av: victoria

Gullig bild! :)
Kolla gärna in min frågestund & ställ någon fråga! Skulle bli glad :D

2013-06-26 @ 11:16:54
URL: http://victoriaaahhh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0