Bättre, men inte bra

Idag var det alltså dax för en PSG. På framridningen var jag noga direkt med att han svarade för skänkeln och han var mkt mer framme för skänkeln idag. Faktum är att han kändes superfin på framridningen! Lätt och luftig i traven! I dag tänkte jag även på att inte dra ihop honom och att nacken skulle upp och nosen fram.
 
Väl inne på banan fick vi idag en bra start. :) Men fortfarande när vi kommer in, så står han emot lite och tar inte skänkeln på samma sätt som på framridningen. Antagligen är det ngt jag gör omedvetet, när jag ska rida program och då spänner han sig.
 
Det blev några missar idag med, som tyvärr drar ner en hel del, men det var åtminstonde bättre än igår. Resultatet blev 60,44%. Det är bara att fortsätta träna på så kommer det säker. När han kan trava och galoppera som han gjorde på framridningen idag, inne på banan, då blir det bra! :)
 
Jag måste även få säga (skriva), att jag tror inte att ngn av de som startade mina klasser i helgen har haft samma förutsättningar som mig och Sune. Sista gången vi var i ridhus innan tävlingen, var 26/2. Därefter har jag ridit hemma mest ute efter vägen, eftersom det varit blank is på ridbanan. Inte för att jag vill skylla ifrån mig på ngt vis, men det kan ju ha en viss inverkan.
 
Bilder kommer senare...

Kommentarer
Postat av: JennyM

Klart det spelar roll hur man kan förbereda, kanske inte spelar lika stor roll i en LB men dessa klasser kräver ju en hel del! Tycker det var väldigt duktigt av er att få såpass bra poäng ändå, och som du skriver, det kommer :)

2013-03-12 @ 03:05:00
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0