Inte de bästa förutsättningarna

Eftersom det är is under snön på ridbanan, så vågar vi inte rida där just nu. I dag blev det därför ett pass på ängen, i snön. Eller det är rättare sagt ett spår runt som vi rider i, för snön bredvid är hård och djup. Ja, inte det bästa förutsättningarna inför tävlingen precis, men det är bara att gilla läget och göra det bästa.
 
Man får se det positiva, det blir mkt övergångar i alla former och mkt variation i tempot (kvickhet för skänkeln). Det är ju ngt man alltid behöver träna på! Måste säga att med tanke på underlaget och att vi rider i ett spår, så känns Sune jätte fin! :)
 
Hoppas ändå att jag kan rida ngt på ridbanan innan helgen, skulle vilja rida igenom programmen. Mitt mål annars med helgens tävlingar är att hitta en bra känsla i programmet. Att jag kan hitta den där fina traven, åtminstone bitvis och att jag inte ska sitta och klämma med skänkeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0