Peter träning

I dag har vi tränat för Peter igen! :)
 
Jag berättade för Peter om tävlingen och om vad vi har för problem (eller det är ju jag). Han sa då att jag måste tänka mig själv lite som två personer, när jag tävlar. En som är benen (skänkeln), som Sune måste ta annars får jag kicka till lite. Den andra personen är överkroppen, som måste slappna av och andas (följa med). Lättare sagt än gjort! Peter tycker även att jag måste följa med mer i rörelsen, ex. i traven och inte sitta emot så mkt. Om jag sitter emot för mkt hela tiden, då har jag ju inget kvar att sitta emot när jag väl behöver. Ja, men det är ju självklart! :)
 
Vi började passet idag med att rida öppna- sluta- öppna i galopp efter långsidorna. Där var det noga att han hade en rund galopp och att formen var uppe/framme. Sune får inte krypa bakom handen när jag rider olika rörelser och ändrar på honom.
 
Därefter checkade vi av den samlade galoppen på volten. Här måste jag tänka att Sune ska ta långa aktiva språng i samlingen. Nästan att han ska "hoppa" in med sprången. Det gick riktigt bra och jag kände stor skillnad när han var aktiv. Detta måste vi jobba vidare med.
 
Så var det dax för traven och då fick jag också rida öppna-sluta-öppna på långsidorna. Samma tänk som i galoppen, noga med formen OCH att jag följer med i rörelsen! Sune var riktigt fin!
 
Som avslutning red jag igenom PSG- programmet. Väldigt nyttigt att rida igenom när tränaren tittar. Där upptäckte vi att jag måste tänka öppna innan jag gör piruetten. Dessutom fick jag ta om den enkla saxen. I den måste jag tänka på att räta ut, flytta bakdelen och göra bytet, så att första språnget till höger blir i den nya slutan.
 
Ja, nu har vi lite att jobba vidare med till nästa träning för Peter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0