Sammanfattning av helgen

Nu har vi lagt helgens tävlingar bakom oss och blickar framåt. Det jag har kommit fram till är:

- vi måste träna mkt mer på programridning. Att rida program ska kännas som vardag.

- fortsätta jobba med att få Sune ännu känsligare för skänkeln. (framåtbjudningen).

- utveckla kvalitén på alla rörelser i programmen . ( hänger ihop mkt med framåtbjudningen).

- fortsätta utveckla traven.

Ja, det är några bitar vi behöver förbättra, men framför allt tror jag vi behöver träna mer på att rida program! Jag tror att jag spänner mig eller gör ngt i dessa lägen och då spänner sig Sune med. Det är då han tappar bjudningen och vi missar många värdefulla poäng.

Att rida program ska vara som ett vanligt träningspass! Jag tror att när detta blir " vardag", då kommer även bjudningen i programridningen också.

Skönt ändå att få ett tidigt besked på var vi står ngn stans. Det är ju mkt kvar än av säsongen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0