Mer om dagens träning

Har som sagt tränat för Peter idag.

Började med att värma upp i låg, rund form i trav och galopp. Här ska jag tänka på att lägga honom ännu lite lägre och rundare.

Började sedan jobba med öppnorna och att behålla mjukhet, schvung och gung. Utan att det blir spänning i honom eller mig. Här blev han riktigt fin efter ett tag. Berättade för Peter om vårat problem med diagonalslutorna. Jag fick då först rida de efter långsidorna och känna efter HUR jag rider de då. Här var det lite jobbigare i högerslutan, måste jobba med böjningen i höger sidan här. Därefter gick jag in på en kort diagonal och tänkte mig en vägg på yttersidan. Vipps, gick det genast lättare. Jag har helt enkelt tappat yttersidan tidigare. Nu vet vi hur vi ska träna vidare på detta!

Som avslutning red jag igenom PSG programmet. Känslan i traven var ganska bra, men jag tappar bjudning i ingångarna till volten och slutan. Så nu ska vi träna volter och öppnor och slutor!

Galoppdelen känns lättare just nu, än traven. Piruetterna är O.K , den högra blev hastig. I serierna missade vi sista bytet i 4:orna. Den ökade galoppen på slutet fick jag ta om några gånger. Där måste jag ha koll på vänsterbogen så att han blir rak.

Över lag känns det ändå bättre än förut, mer små missar men ändå en mkt bättre känsla i traven. Hellre det än mesigt och prydligt. Det tjänar vi på i längden! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0