Söndag 12/5

I dag har det varit en "hästig" dag, en helt vanlig söndag med andra ord! :)
 
Vi började dagen med att köra intervaller med Princessan. Jag körde henne idag och tycker att det är skillnad på henne nu. Hon tar i ännu mera och har lättare att växla tempot.
 
Därefter red jag ett pass med Sune på ridbanan, Sune vilade igår. Fortsätter mitt tänk att vara effektiv, konsekvent och nogrann. Red några bytes serier, galoppslutor (som de ligger i PSG) och stora erbets piruetter. Jag tycker faktiskt att Sune svarar mkt bättre för skänkeln nu och att han är mera aktiv.
 
Avslutade med traven och öppnorna och slutorna, som de ligger i PSG. Här var han riktigt fin! Vi kunde t.o.m hålla den luftiga traven i öppnorna. (Lite svårare i slutorna). Han bjöd på bra framåt och jag kunde stämma av och få ett fint gung och en härlig schwung i honom.
 
Nu ska vi fortsätta så här fram till tävlingen den 26/5 i Östersund. Rider då en PSG. Jag hade ju tänkt vara med på SFRK:s kvällstävling den 15/5, men den blev tyvärr för snabbt inpå efter att han varit skadad. Miranda ska däremot vara med på kvällstävlingen den 14/5. Hon ska rida en LB:0 då.
 
Appropå Miranda, så tog jag och Mirre med oss Cocco till mamma och pappa i dag. Miranda och mamma red samtidigt. Duktiga ekipage! Miranda tyckte inte riktigt att hon fick loss Cocco, så jag red henne stund för att hjälpa henne. Sedan gick det bra...
 
 
 
 Här är det jag som rider...
 
Marianne och Diego
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Fina bilder !!!

2013-05-13 @ 09:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0