Peter träning

Idag har jag och Sune tränat för Peter. Det var ett tag sedan sist, eftersom Mirre tränat tidigare gånger. Sune har dessutom vilat i helgen och veckan som varit har varit väldigt lugn för honom. Som jag nämnt tidigare brukar det bara ha en positiv inverkan på Sune och det märktes idag! 

Vi fick göra många bra övningar idag, som vi tar med oss hem i vardagsarbetet.

I galoppen började vi med att rida tagen bakdel på kvartslinjen en bit, därefter en halv volt med tagen bakdel, för att sedan fortsätta på kvartslinjen igen. En mycket bra övning för piruetterna.

Sedan red jag på diagonalerna och fick verkligen fokusera på att rida rakt! Varierade med tidigt byte, sent byte osv. Hela tiden fokusera på att hålla linjen.

Vi avslutade med traven. Här fick jag hela tiden göra små ändringar och samtidigt behålla takt och schvung. Sune var jätte duktig och han var bra i formen.

En jätte bra träning! Ska försöka få upp några små filmklipp senare....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0