Inte alltid bra

Mirre hade ett tufft pass med Pumba igår. Det tog ett tag innan hon fick till det och fick Pumba att släppa till, men sedan var han jätte fin. Man får ju inte glömma att hon inte haft honom så länge och det brukar ta ett år att rida in sig på en ny häst.
 
Idag var det lite kärvt från början, men det gick mkt bättre än igår och han var riktigt fin idag! Miranda sa själv att hon börjar hitta hur hon ska rida honom. När hon får honom att släppa till är han så fin och hon kan göra öppnor, slutor, skänkelvikningar osv. På slutet red hon igenom LC:1, som de ska tävla i om drygt två veckor. Det såg väldigt prydligt och fint ut, dock i lite undertempo. Galoppen red hon så samlad,så man kunde tro att de skulle starta Msv! :D
Sune då... ja han vilade igår, så vi började låg och rund idag. Var noga med att han skulle svara kvickt för skänkeln. Han kändes helt O.K, så jag red igenom några programdelar ur Msv A och PSG. Det är ju traven vi har svårt med, svårt att hitta ett jämnt flyt. Därför tänkte jag inte så mkt STOR trav idag, utan mera att han ska vara framme för skänkeln och uppe i formen....även när vi gör rörelserna. Vi blev lite oense ett tag, men efter att jag sagt åt honom att "du ska vara framme för skänkeln," så blev det bättre. 
 
Är fortfarande inte nöjd med travdelen i programmen. Jag vet inte hur jag ska hitta ett bra läge?! Det blir så mkt av och nu. Han kan verkligen trava som en gud, när vi tränar, men när vi tävlar har vi inte riktigt fått till det... ännu! På sista tävlingen tror jag att jag bara ska styra runt, inga krav... får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: jenny

Sv: Haha ja jag menar det! Blev som en liten studsboll där :)

Börjar dra ihop sig till tävlingen nu, spännande! :)
Ses imorrn! Kram

2013-10-03 @ 20:24:44
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0