Finaste Sune- träningen igår!

Sune var verkligen suuuper fin igår på Peter träningen.

Jag berättade för Peter att jag jobbat mkt med grunder och eftergiften. Det tyckte han var bra!

I uppvärmningen fick jag en bra galoppövning; rida skänkelvikning på diagonalen, fortsätta i förvänd på kort sidan och sedan skänkelvikning nästa diagonal osv. En jätte bra övning, där Sune kom loss och blev rund och fin i galoppen.

Sedan var det dax för det riktiga arbetet i traven. Peter hjälpte mig från början genom att peta lätt på honom, så han kommer igång och vi hittar takten.

Red några slutor både längs långsidorna och diagonalen. Wo ho, vad han travade!!! Jag måste bara tänka på att rida lite mera framåt, släppa kontrollen lite.

Peter var jätte nöjd med Sune idag och jag ännu nöjdare. I höst och vinter ska vi fortsätta med Intermediere rörelserna och även piaff, passage och bytena i varje.

Jo, just ja.... Pumba gick rakt igenom besiktningen. Vi hämtar honom på fredag. :)

Har försökt att ladda upp en film från träningen på Video Fy , men det går inte. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0