Sune och Pumba 8/9

Gårdagens pass med Sune, tror jag var det bästa han har gjort hemma. Han var suuuuper fin! Vi började med galopparbetet, som blir mycket bättre när jag tänker framåt och uppåt. I traven hade vi lite svårt att hitta takten och framåtläge från början, men när jag fått igenom det så var han så himla härlig och rida. Han gjorde jätte fina öppnor och slutor.

På Pumba gjorde jag bara uppvärmning gen, sedan fick Mirre ta över. Han blir mkt bättre om man värmer tidigt i galopp- förvänd galopp. Han har fortfarande lite svårt att ta ett jämnt stöd i handen och vill gärna skjuta ut högerbogen, men vi jobbar på detta och det kommer att bli bättre och bättre. Han ÄR redan bättre!

Dessutom släppte vi ilag de igår. Det var väldigt odramatiskt. Sune har lite koll på Pumba, så att han inte går för nära Majsan, annars är det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0