Underbar höstdag!

Efter en grå dag igår, är det åter en fin höstdag idag.

Igår gick vi en promenad med hästarna, måste ju visa Pumba omgivningen . Jösses vilken skritt den ponnyn har!

Idag började jag med Pumba. Eftersom han har svårt att ta ett jämnt stöd i handen, tänkte jag att jag måste ju erbjuda honom stöd i båda tyglarna också samtidigt som han måste bjuda fram till handen. Därför red jag honom lite rakare idag, men ändå med mjukheten i sidorna. Jobbade mkt övergångar , både från skritt och trav. Han var riktigt duktig och idag var klart bäst hittills. :-)

Efter honom var Sunes tur. Idag jobbade vi med programledarna ur Msv A. Galoppen gick riktigt bra, men framför allt traven gick bra! Jag kunde rida alla rörelser och behålla traven hela tiden!

Jag får vara lite bestämd från början och säga åt honom att ta i med sina bakben hela tiden, men när han gör det är det en fantastisk känsla att rida.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Två vackra pojkar !!

2013-09-10 @ 16:24:34
Postat av: Jenny

sv: Ja klättring är bra grejer det! Brukar försöka klättra några gånger/månad. Man ser på kartan där som jag la in en bild på vart vi klättrade ;)
Ses imorrn!! :) Kram!

2013-09-10 @ 19:02:04
URL: http://jen81.blogg.se
Postat av: Mirre

Men kolla på sötnöten där uppe :)

2013-09-10 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0