Peter träning

Idag har vi tränat för Peter igen. Det gick jätte bra! Låter kanske löjligt att det alltid går bra, men det gör det när man tränar för Peter.

Efter uppvärmning började vi med arbetspiruetter, för att sedan göra de mer centrerad. Jag fick då göra helpiruetterna som de ligger i GP. Inte helt enkelt, men vi fick till det ganska bra till slut. Bl.a. Vänsterpiruetten var jätte bra! :) Han har blivit så mkt starkare. Det jag ska tänka/ träna på är att få med mig honom åt sidan redan i första språnget. Bättre att göra den större sen i stället. Sen måste jag passa så han inte går åt sidan när jag går ur piruetten. Så nu ska jag träna öppna- piruett-öppna. 

Jag bad även Peter att titta på saxen, som den är i Intermediere. Där stötte vi på problem när jag i vänsterslutan ska flytta över bakdelen till vänster innan bytet och högersluta. Här fick jag inte över honom tillräckligt, så då kom bakdelen före i högerslutan. Fick då rida  bara vänstersluta, ta tid på mig att verkligen få över bakdelen till vänster innan bytet och sedan rida öppna rakt fram. När jag gjort det ngn gång kunde jag sedan gå tillbaka och rida saxen och då gick det mkt bättre. :-) Det jag ska träna här är sluta-flytta över bakdelen-byte-öppna rakt fram.

Avslutade med lite trav där jag fick runda till honom ett litet snäpp, så blev det super bra. Jag måste bara tänka på att andas! 

Sune <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0