Trimning med hästarna

Vi for upp till Ånge i kväll, jag och Mirre. Dressyrstaketet är uppställt ute, så vi tänkte passa på att trimma lite program, båda två. 

Jag började rida Sune, först bara låg och rund i formen. Efter uppvärmning plockade jag upp honom i formen och red igenom Intermedieren. Gick väl så där. Han var inte riktigt framme för skänkeln märkte jag, så travdelen blev lite av och på. Tog om den på slutet och då var han lite bättre. Tyckte inte jag fick igenom vänsterslutan riktigt heller... Ja, ja nu vet jag vad vi behöver slipa på tills nästa helg! ;)

När jag var klar med Sune, bytte jag och Mirre häst. Miranda red igenom två program, med lite hjärnsläpp i bland, men annars såg det jätte fint ut. :-)

Med Pumba har hon inte riktigt hittat hur hon ska jobba honom för att han ska bli kvick för skänkeln, men det kommer. Det gäller att inte bli klämmande, inte så lätt. Miranda red honom igen efter mig och då bjöd han bättre. 

Sune och Miranda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0