Det går framåt

Trots en lugnare period med mindre ridning, känns hästarna jätte bra! Båda två går framåt för varje gång, så det verkar vara ett bra upplägg just nu.

Som vanligt på min lediga dag, rider jag båda hästarna. Pumba gick först. Traven är jag ganska nöjd med nu, så jag fortsatte med galoppen idag igen. Jobbade öppna/ skänkelvikning- förvänd sluta. Det tycker han är riktigt jobbigt, men kämpade på riktigt bra. Vänster varv är svårare, höger är riktigt bra! :)

Sune bara dansade fram i traven, efter lite galopparbete idag. Vilken känsla när han travar stort och luftigt och man bara åker med. Det räckte med att jag rätade upp mig lite, så gick han över i passage! :) Big smile!

Han har inte mycket till pannlugg min prins...




Kommentarer
Postat av: JennyM

Det finns ingen bättre känsla än när man kan sätta sig tillrätta i sadeln och hästen bara går där! Då vet man varför man håller på med våra fantastiska djur! :)

Svar: Ja, det är verkligen en otroligt häftig känsla som inte går att förklara om man inte känt på det själv någon gång.
lizettepadellaro.blogg.se

2014-12-18 @ 03:24:56
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0