Lite galoppjobb idag

Trots att det är ganska hårt, valde jag att jobba mer med galoppen idag. Har mest fokuserat på traven tidigare, eftersom det är så hårt. Nu tror jag inte att det gör så himla mycket att jag galopperade mest idag. De jobbas ju inte på hårt varje dag och dessutom red jag bara ca en halvtimme på båda två.

Först ut var Pumba. Efter lite uppvärmning, där han kändes fin, gick jag över till galopparbetet. Red öppnor, förvänd sluta. Det sistnämnda är en väldigt avslöjande men bra övning. Pumba tyckte det var jobbigt, framför allt i vänster varv. Efter lite tragglande blev han ändå bättre till slut. Han vill gärna ösa på i stället för att vi köa in sina bakben och lätta i fronten.  Detta blir en övning att jobba på i vinter. 

Sune kändes överlag väldigt fin. Vi provade några byt-byt. Tog några försök innan vi fick till det. Efter det avslutade jag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0