Sammanfattning året 2014, del 1

Januari
Det blev en hel del träning i ridhuset i Ånge. Ridbanan hemma var bara blankis från början. När det väl kom snö, så var ju isen kvar under. 

Ridbanan början av januari -14

Xet tränade på bra och blev bara bättre och bättre. En vet check gjordes på honom och han visade endast 0,5 grad på vänster fram, ingen behandling. 

Februari
Hästarna tränar på bra. Vädret är bra, nästan vårväder vissa dagar. Xet startar i ett P-21 lopp och blir femma. Han tar i hela vägen, trots tung bana och vi är jätte nöjda. Mirre gör en fin årsdebut i Hudiksvall, endast ngn poäng från placering.

Mars
Hästarna fortsätter att träna på bra, allihopa. Xet gör två starter och tar pengar i båda! 



April
Vi släpper ihop alla hästarna. Det blev ganska odramatiskt. Xet tar över ledarskapet i hagen! 
Mirre börjar rida Sune lite mer, eftersom hon ska tävla honom i Ånge i början på maj. Xet startar V86, blir försåten utan pengar. Han gör även en start i Östersund och blir 2:a! Efter den starten kollar vi upp honom och behandlar vänster fram. 



Maj
Mirre tävlar Sune i Ånge. De vinner LBn på drygt 70% och debuterar två LA klasser på drygt 60%. 


Jag och Mirre åker till Söderhamn för min och Sunes årsdebut. Vi rider en Nat PSG på drygt 64%, precis utanför placering och en Intermediere på nästan 64%. Jag är jätte nöjd! 


Gör en start i Msv A på en kvällstävling i Sundsvall, som går åt h-vete! Bara att glömma! 
Xet startar på Dannero i slutet av månaden och tar näst sista pengen. Det är dessutom varmt, 28 grader! 
Vi släpper hästarna i stora sommarhagen. 




Juni
Jag, Mirre och Hanna ( Mirres kompis) for till Umeå för tävlingar med både Pumba och Sune. Jag tar min första nationella placering i PSG på dryga 63% med missar. Missar även i Intermedieren men får ändå ihop drygt 62%! Är jätte nöjd med helgen! 




Samtidigt startar Xet i Östersund, men blir först utan pengar. 
Hästarna fortsätter träna på bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0