Ridpasset i Ånge

Igår var ju Mirre på Grönt kort kurs hela dagen i Ånge. Jag tog med mig båda hästarna upp, tills den var slut, så att vi kunde träna själva i ridhuset.

Pumba var lite stel och styv för Miranda från början, så jag satt upp på honom ett tag. Därefter gick det bättre för henne.

Sune hade kandaret på. Jag tänkte på det Peter sa att vi måste träna på; kvickare ben i arbetspiruetterna! Vi jobbade med det ett tag och det blir bättre och bättre, även om det är en bit kvar. :)

Avslutade med travarbetet. Även här jobbade vi med det Peter sa, att kunna variera traven, fram- tillbaka i rörelserna. Från början var han lite ojämn i kontakten, men blev bättre mot slutet. Han travar som en Gud och det är en så härlig känsla! Man vill aldrig sluta rida! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0