En fröjd att rida

Idag kunde vi äntligen åka till Ånge och rida. Tror det var två veckor sedan sist.

Sune har tagit nattens bravader bra, som tur är. Vi började jogga fram rund och låg, samma i galoppen. Efter lite pustande, fokuserade jag dagens pass på galopparbetet.

Vi började med bytena. Här var jag bara noga med att de skulle vara raka, så därför räknade jag inte emellan bytena. Var han inte rak, så bytte jag inte.

Jobbade ganska intensivt, men kort med varje övning; slutor, arbetspiruetter m.m.

Avslutade passet med lite travarbete och han var helt enkelt super fin på en gång. Stor luftig trav, med schvung och gung. Gjorde några öppnor och slutor, innan jag travade av, otroligt nöjd med dagens pass ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0