Så himla bra just nu

Efter att ha skrittat ut med Sune en dag och vilat en dag, så for vi idag upp till Ånge igen. Våran ridbana ser ut som en skridskoplan och efter vägen är det också is, så för att kunna träna ordentligt blir det nog en hel del ridhusbesök framöver. Vi får rida ut däremellan, så det blir variation.

Nu till dagen pass....
Sune bara fortsätter att gå från klarhet till klarhet. Jag fortsatte att jobba med samma saker som sist, dvs rakriktningen i bytena, öppnor, slutor, galoppsaxen . I öppnorna tänkte jag på att rida en bit innanför spåret, så att jag inte tappar yttersidan. De blir mycket bättre då. Det som känns svårast just nu, det är åtta meters volterna i traven. Vi tappar takt och schvung där. Det är ngt vi får jobba vidare med. 

I övrigt tänkte jag på att sänka och inte dra bak min hand idag. Jag tycker jag fick ett mkt jämnare stöd i handen då. 

Hoppas nu att Sune fortsätter att gå framåt, som han gör nu. Det känns i allafall lovande inför säsongen 2014! :)

Ridbanan hemma



Kommentarer
Postat av: Marianne

Ja de är tråkigt ! Vår ridbana ser likadan ut !

2014-01-08 @ 14:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0