Skolavslutning och Pumba

Idag har det varit skolavslutning i kyrkan. Tänk att Mirre gått ur 6:an! Nu väntar ett långt sommarlov för henne. Det är hon värd. 

Jag har även ridit Pumba idag. Jobbade honom ganska länge i skritt först. Lossade och flyttade undan för skänkeln. Det är i det här läget som han blir nonchalant. Jag fick faktiskt säga åt honom ordentligt att flytta sig för skänkeln och ha bogarna på plats. 

När jag fick igenom detta bjöd han framåt för en lätt skänkel, även om jag fick påminna honom ibland, framför allt då den sidförande skänkeln. 

Det gäller att få in honom i ramen mellan hand och skänkel. Då blir han jätte fin. Back to basic! 

I galoppen jobbade jag lite med serpentinerna och att han ska vara loss i handen, rund i formen och fortsätta galoppera! Avslutade sedan när han kändes bra och då var han bra framme för skänkeln. Då blir han även känslig för skänkeln, men det gäller att vara super noga och konsekvent med detta. För det finns verkligen kvalitéer i denna ponny. 

I morgon rider vi nog ut en sväng. Då ska Sune igång igen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0