En sån tur jag har

... som kan vara ledig en dag i veckan! Jag kan ägna hela dagen åt det jag gillar allra mest...hästarna. Att det sedan är underbart väder, gör ju inte saken sämre!!-;)

Idag har jag tömkört och mjukat upp Xet. Vi travade t.o.m lite idag. Han känns fin, så nu hoppas vi på att han är laddad inför morgondagens start.

Sedan red jag Pumba och Sune. Pumba kändes mjuk redan från början. När jag ökade kraven lite på honom ville han från början gå emot, men efter lite jobb blev han jätte fin. Det är lite svårt att få upp honom på yttertygeln i vänster varv.  Jag red även början till stora arbetspiruetter på honom. Duktig kille! 

Sune red jag rund och låg i formen, utan krav på den stora traven. Red byten och skolor. Sista minuterna kollade jag bara av om jag kunde plocka upp honom i formen och få den luftiga traven i honom. Det gick hur bra som helst, så då la jag ner och travade av. 

Han är förresten mkt piggare i dag. Måste vara att han blir kall....






Kommentarer
Postat av: Jenny

Tudelu!

Åkte nyss förbi hos er, men såg inte till nån.. :) X'et stod och myste i solen såg jag :)

2014-03-25 @ 16:59:52
URL: http://jen81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0