Två bra pass

Både igår och idag har jag ridit med lite större krav på Sune. Har dessutom ridit utan spö, för att kolla så att han verkligen är framme för skänkeln. Fick faktiskt säga åt honom några gånger att fortsätta ta i framåt! 

Har båda dagarna jobbat rörelser ur olika program i både trav och galopp. Marco tittade idag och han tyckte det var stor skillnad. Nu kan han ju ha den stora traven i rörelserna!  Även han tyckte att jag måste våga tänka lite mera framåt i traven ( inte rida så kontrollerat). 

I piruetterna får jag inte samla för mkt på träning. Viktigt att jag bibehåller en bra galopp! 

Som avslutning skrittade vi av hästarna ute efter vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0