Ett bra pass i regnet

I dag blev det ett pass på ridbanan, ( i regn och blåst) med kandaret på. 

Efter uppvärmning började jag med galoppen. Varierade sprången och gjorde några arbetspiruetter. Fortfarande är den bättre till höger. Red även några slutor och delar av saxen. Där tänkte jag på att han skulle vara kvar på bakbenen och uppe med nacken. Gick riktigt bra! 

Avslutade med travarbete, där jag även där började med att variera stegen, samlad trav-passage trav- mellantrav O.s.v. Efter ett tag blev han jättefin! Uppe med framdelen och stora luftiga steg. Tänk när vi får till det på tävling....
Jag kunde rida öppnor, slutor och han var kvar i samma trav. Travade sen av i en låg form innan jag slutade passet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0