Klippning och ett pass med Pumba

Idag har jag klippt Pumba. Det blev riktigt bra faktiskt, för att vara jag. Är ju sååå mycket enklare att klippa också om man har slipade skär. Jag skickade mina till www.lyckliga.nu
Det var enkelt och gick väldigt snabbt. Dessutom blev de jätte bra! 

Efter klippningen red jag ett pass på banan med Pumba. Är noga med att lossa honom redan i skritten och ha honom rund och med lika mkt stöd i båda tyglarna. 

Allt arbete jag gör med honom nu går ut på att han ska acceptera yttertygeln ( utan att fastna) och sedan bli mjuk i innersidan. Kort och gott; han ska vara i ramen.

Pumba kändes riktigt fin efter ett tag, men blev då lite seg för skänkeln i stället. Jag tog då och trampade honom lite, så han blev lite känsligare. Efter det blev han bättre.

En nyklippt Pumba


Mirre ska rida Sune i eftermiddag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0