Glad Påsk

I går red jag både Sune och Xet. Började med Sune och jag jobbade endel med piruetterna. Gick ganska bra, men vi måste fortsätta träna på de. Han är mkt känsligare för skänkeln nu och mera framme för skänkeln. Av slutade med lite travarbete och han var sååå himla fin! Första gången traven kändes riktigt enkel. Jag red öppnor och slutor och han bara flög fram. En härlig känsla! 

På Xet försöker jag bara hålla igång traven och växlar mellan stora volter och rakt spår. Han har lite svårt att hålla traven på volten ibland, men han jobbade på riktigt bra! 
Fina killen

Idag får hästarna vila och i morgon ska Sune och Pumba agera läromästare. Min bror med sambo och barn kommer och ska rida. 
Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0