Superträning

Idag har jag och Sune tränat för Peter. Det var så himla roligt och det gick så bra! 

Efter lite uppvärmning började vi med galoppen. Jag fick rida samlad skritt- samlad galopp ( nästan piruettgalopp)- samlad skritt osv. Det gjorde att vi hittade rytmen i den samlade galoppen, så när vi sedan red vanlig samlad galopp och växlade mellan den och mer samlad så flöt det på mkt bättre. Fick fick vara noga med att han inte kröp upp i formen emellanåt. 

Efter detta jobb tog vi traven. Första stegen jag tog blev lite forcerad/ stressade. Peter sa då åt mig att låta Sune själv hitta takten från början, för att sedan allt eftersom sätta mera tryck i honom. Han var så himla fin redan på en gång! Vi red öppnor och slutor och allt bara flöt på. Tänk för ett år sedan fick vi kämpa för att kunna rida den här traven och nu är det nästan hans naturliga trav. 

På slutet red jag igenom PSG programmet och det gick riktigt bra. Jag tog om höger öppnan och höger slutan, för att få till en bra ingång i slutan. Bakdelen vill gärna komma lite före här. 

Tog även om piruetterna och fick då tänka på att lägga honom lite lägre innan och klappa med innerhanden innan jag vänder. Då blev det mkt bättre. Annars kryper han upp och häver sig runt. 

Sammanfattningsvis en riktigt bra träning! Sån himla härlig känsla att traven sitter redan i början av passet. Nu är jag riktigt taggad för nästa helg. Målet är fortfarande att kunna rida igenom hela programmet. Inte stressa så det blir springigt! 

Sune nöjd och glad efter dagens träning




Det har varit fantastiskt väder idag, ca 15 grader varmt. Blir det lika varmt i morgon får nog Sune vara utan täcke. I morgon tänkte jag och Mirre rida ut en sväng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0