Sune och Dante

Dante var först ut idag. Tömkörning var det som stod på schemat. Vad jag har förstått, är han tömkörd förut och det märktes också. 

Han skötte sig utmärkt och jag kunde jobba honom i alla gångarter. En gång drog han iväg då jag daskade till med tömmen lite för hårt. :) Det är så roligt att se honom arbeta, från backen. Bit vis glimtade han till med takt, schvung och spänst i traven! Där finns massor att utveckla! 

Jag kommer nog att fortsätta tömköra honom, då det är ett bra sätt att stärka honom utan någon ryttare på ryggen. 

Jag hittade en fästing på honom idag. Tror att jag fick bort hela,men vi får ha lite X-tra uppsikt på honom. Vet inte om han fått den här eller om den kommer från Hammarö.

Sune kändes ännu bättre idag. Jobbade lite med piruetterna och det gick ganska bra. Jag vill så klart att de ska bli ännu bättre. Kände lite på traven och skolorna på slutet. Det kändes helt O.K. Nu är det bara att fortsätta träna på. Idag har jag även bokat in en träning i S- vall, nästa vecka. Ska bli så roligt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0