Lördag

Klev upp före kl 7 i morse för att fodra hästarna. 8.20 var Pumba lastad och övriga hästar utsläppt i hagen. Därefter begav vi oss upp till Ånge för Linnea träning. 

Som vanligt fick Mirre jätte bra hjälp av Linnea och övriga ekipage var också väldigt nöjda! Vi suktar på att boka in en ny träning i mars. Då ska Mirre vara med på både Sune och Pumba. 

När vi kom hem gjorde vi klart stallet och sen red jag ett pass på Sune. Efter uppvärmning och galoppjobb, som var riktigt bra, fokuserade vi på att vara framme för skänkeln! Jag gjorde mkt växlingar fram och tillbaka. Fick säga åt han några gånger, men sen blev han jätte fin! I vänster öppnan fick jag också säga åt honom att fortsätta trava igenom kroppen och framåt. Han blir så himla fin när jag har jämn bjudning, men jösses så jobbigt. Jag tror jag överrider ibland, därför det blir så jobbigt. Måste tänka på att slappna av och låta Sune göra jobbet. ;-)

Sune 

Fick den bilden av min pappa. Det är han, när han var runt tre år. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0