Peter träning

I dag har vi tränat för bästa Peter, både jag och Mirre. 

Efter uppvärmning, som jag var noga med, började vi jobba med den förvända galoppen. Jag har ju jobbat den endel hemma, men idag jobbade jag med att kunna påverka och förändra galoppen ännu mer. Den förvända galoppen ska ju gå att påverka på samma sätt som den vanliga. Sune blir väldigt fin efter det här jobbet. :-)

Därefter gick vi över på traven. Jag berättade för Peter att jag ibland hamnar i ett läge där han känns av och på och att jag inte får ett jämnt stöd och sug fram till handen. Jag fick börja med att göra några övergångar mellan passage- skritt, så att han skulle bli kvickare. När jag gjort det blev traven bättre från början, men jag måste våga tänka framåt- stämma av. Sune blev super fin! Både Peter och jag var jätte nöjda. 

Mirre fotade, så bilder kommer senare. Här är en efter träningen, där han skriker efter Pumba. ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0