Tisdag- ledig dag

Vilken underbar förmiddag det varit. Sol och plus grader, kan det bli bättre?!

Jag började morgonen med ett ridpass på Pumba. Det går bara att rida på ängen än, eftersom ridbanan är en skridskoplan ännu. :) Då det bara går att rida i ett spår, så blir det mycket övergångar. En annan sak som också går bra, är att jobba ställning/ böjning inåt, då kroppen går rakt fram. Detta var något jag gjorde med Pumba idag. 

I vänster varv tycker han att det är lite jobbigt att ställa/ böja igenom inåt och gå rakt fram med kroppen. Han vill gärna trilla inåt med framdelen, så jag fick hålla den på plats med innerskänkel ganska långt fram och samtidigt leda ut honom med höger tygeln, samtidigt som han var ställd/ böjd i halsen. I höger varv gick det mycket lättare. Efter lite jobb med detta i båda varven och i alla gångarter, kunde jag räta ut honom mer och bara ha honom ställd i nacken med stöd på ytter tygeln. Ett bra pass av Pumba! 

När Pumba var klar gjorde jag klart i stallet innnan det var Sunes tur. Det blev ungefär samma jobb med honom, men lite mer förvänd galopp. Sune är dock mjukare i sidorna och kommer igenom mkt snabbare. Som avslutning kände jag så att vi kunde hitta den stora traven. Gjorde några passage- skritt övergångar först och sen kom han igång riktigt bra! :)

Nu har jag precis ätit lunch och ska sen göra något som inte är riktigt lika roligt......städa! 
Ha en fortsatt trevlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0