Tömkörning och körning

Visst är det härligt att det är ljust så länge nu?! Idag när klockan var 16.30, var det inte mörkt ännu. :-)

Jag slutade kl 14.00 idag, så när jag kom hem bytte jag om direkt och gick ut i stallet. Där gjorde jag i ordning Sune för ett tömkörningspass. Jag började att jobba honom i övergångar; trav- galopp- trav i en låg och lite längre form. 

När han blivit varm tränade vi lite på "trampet". Han är riktigt duktig, även om det fortfarande går lite mkt framåt. Hellre det än att han ska tappa bjudningen och tänka bakåt. 

Tog sedan galopparbete; samla-fram-samla. Nu i en rundare och högre form. Avslutade med passagen, innan jag travade av honom där han verkligen fick komma ner med nosen, men fortfarande vara rund i nacken. Jag kunde ställa igenom och stretcha sidorna ordentligt. Ett riktigt bra pass av Sune! 

Marco kom hem lite tidigare idag och då gav vi oss ut på en träningsrunda med Xet. Han går nu bara kortare turer och inte nå fort, men han blir inte så lugn själv. Han är jätte pigg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0