Två bra dressyrpass

Både Sune och Pumba kändes fina idag. Jobbade endel förvänd galopp med båda två.  Den övningen jag fick göra sist för Peter. Den funkade bra och jag var noga med att tänka kvalité i galoppen, även i den förvända. 

Med Pumba red jag även korta skänkelvikningar, som jag avslutade med en volt. Det gör jag för att få koll på ytterbogen. Även öppnor jobbade jag på samma sätt volt- öppna- volt osv. 

På slutet blev han lite seg för sidförande skänkeln. Då tog jag spöt ( som jag inte red med annars) och förtydligade mina hjälper, ordentligt. Sedan kunde jag lägga bort spöt och flytta honom i skänkelvikning igen.




Med Sune försöker jag att vara noggrann i min ridning, redan i uppvärmningen. Det ska vara jag som bestämmer, fast det bara är uppvärmning. Jag försöker hela tiden vara noga med vägar, linjer, vart jag gör olika rörelser osv. 

Jobbade lite piruettarbete idag. Stora piruetter, som jag växlade med mindre. Hela tiden noga med att han fortsätter galoppera. La in en serie i vart 3: e, som satt direkt. 

Avslutade med trav, där jag nu tänker lite mera framåt. Fortfarande med gung och schvung. Red öppnor och slutor som var riktigt fina! 

Tänk om vi kunde få till den där traven på tävlingsbanorna också! Det hänger så klart på piloten, men det känns som han är mycket starkare i år. :-)


Nu har jag precis ätit lunch, så nu är det Xets tur. Tömkörning idag, hörs sen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0