Underbar vinterdag

Och jag är ledig! 

Morgonen började med 12 grader kallt och strålande sol. Nu är det ca 4 grader varmt, i solen! Hur härligt som helst och dessutom på min lediga dag. 

Som alltid på tisdagar får jag äran att rida Pumba. Alltid lika roligt och idag var han riktigt mjuk och fin! Red bara i en låg, lite längre form men ändå rund. Trodde att han ev skulle ha lite träningsvärk efter träningen, men det var inget som kändes i allafall. Något som jag märkt funkar bra med Pumba, är att i skritten under uppvärmning, flytta honom till och från spåret i skänkelvikning. Jag bryr mig inte så himla mycket om formen då, utan mer att han ska bli kvick för sidförande och framåtdrivande skänkel. När det funkar kommer formen nästan av sig själv.

Efter mockning var det Sunes tur. Även här var planen att rida låg och rund för att få bort ev träningsvärk. Idag tänkte jag på det Peter sa, att vara mer noggrann, redan i uppvärmningen. Sune kändes även han mjuk och fin, så jag kände lite på den förvända galoppen som vi gjorde den på träningen. Den gick jätte bra, även åt det svårare hållet. På slutet tog jag ngt varv i trav där jag kände att jag kunde rida den schvungfulla traven, utan att sätta särskilt mkt tryck i honom. Det gick väldigt bra. Den traven börjar kännas mer och mer naturlig för honom nu. Därefter lade jag ner honom i formen igen. 

I eftermiddag är det Xets tur. Hästarna njuter verkligen idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0