Lite jobbigt idag

Idag stod det programdelar på Sunes schema, så det var vad vi gjorde. Red på ängen, eftersom ridbanan är näst intill som en sjö. Dessutom har vi mätt upp en lång bana, med koner på ängen. :)

Efter uppvärmning, började jag med galopparbetet och långa diagonala slutor. Mirre var med för att hjälpa mig och att fota. Red de även som de ligger i PSG och det gick riktigt bra. Red sedan stora arbetspiruetter, innan jag gjorde de som de ligger i programmet. Här måste jag ta lite hjälp av spöt ännu, för att dutta igång galoppen. När den är bra blir även piruetterna riktigt bra. Nu börjar jag faktiskt få in känslan för när det är en bra piruett eller inte. Han börjar sätta sig mer och kan vända med lugnare språng. I höger piruett ska jag jobba med att ha honom låg i formen och att göra den lite större. 


Avslutade med travdelen i PSG och här var han nog lite trött i bakkärran. Jag hittade inget riktigt bra flyt och han blev lite sur och ville inte riktigt svara framåt, men lite jobbigt får det faktiskt vara och Sune är ganska bekväm av sig, så jag blev lite arg på honom och då blev det mkt bättre! 







När jag ser bilderna på mig själv, ser jag att jag måste tänka på att inte dra tillbaka min hand! I morgon är det vila som gäller, för min fina prins. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0