Kämpigt idag, men bra avslut -bilder

Idag red jag Sune på ängen. Jag mätte upp 20x60 med koner, så jag kunde träna programdelar med rätta mått.

Efter uppvärmning började jag med galoppen. Aktiva bakben i den samlade galoppen. Gjorde några arbetspiruetter som blev ganska bra. Jag får tänka på att inte göra de för hastiga och att han inte kryper upp i form.  Mirre var med och kollade hur det såg ut, bra att ha ngn på backen. Jag kollade hela tiden att han var framme för skänkeln, genom att när som helst bara rida rakt fram, framåt. 

Samma tanke i travarbetet, framme för skänkeln. Här blev det lite jobbigt, tyckte Sune och då vill han gärna lägga av och köra upp huvudet. Då blev jag lite arg på honom ( han är ganska lätt övertalad) och jäklar vad fin han blev sen! Red igenom travdelen som den är i PSG. Tänk om jag kunde få honom att trava på tävling, som han gör på träning....

Miranda var snäll och fotade oss lite idag:

Travsluta

Öppna

Inridning i galopp


Fin i formen




Härlig ökad trav






Foto: Miranda Padellaro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0